המועצת החליטה: לא מוותרים על הקיצבאות, אייכלר הוא המועמד

מני גירא שוורץ | צילום: ארכיון No Comments on המועצת החליטה: לא מוותרים על הקיצבאות, אייכלר הוא המועמד
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בבית ועד הפועל של אגודת ישראל בירושלים, התכנסה היום מועצת גדולי התורה. בזה אחר זה הגיעו למקום שמונה אדמורי"ם – גור, בעלזא, צאנז, סלונים, ביאיאן, ביאלה, מודז'יץ וסדיגורה.

חבי הכנסת של אגודה – ליצמן, פרוש, מוזס ואייכלר הגיעו אף הם למקום, ונכנסו למסור דיווח בפני האדמורי"ם מיד עם תחילת ההתכנסות.

כזכור, כפי שנחשף אתמול ב'קול חי' על התכנסות המועצת והכרעה דרמטית בנוגע למשא ומתן מול נתניהו שמסרב לכבד את ההסכמים הקואליציוניים בעניין קצבאות הילדים שישולמו רטרואקטיבית כבר ב-2015.

במהלך הישיבה החליטה מועצת גדולי התורה כי לא מוותרים על התחייבויות נתניהו בהסכמים הקואליציונים. הסכם יש לכבד והמשא ומתן בעניין הסתיים עם הרכבת הממשלה.

המועצת הורתה כי חברי הכנסת של אגודת ישראל ימתינו עד למועד הגשת התקציב להצבעה, הצפוי ב-30 בחודש. במידה ובתקציב לא יופיעו הסיכומים מההסכם הקואליציוני, החכי"ם האגודאיים ישוחררו מההסכם ויצביעו נגד.

כך גם בעניין אייכלר. המועצת מודיעה כי הסכם יש לכבד ולכן תומכים במועמדותו. אי כיבוד הסיכום מצד דגל התורה יביא לאי תמיכה בחוק הנורבגי הקטן. אפשר ויתמכו בנורבגי המופיע בהסכם הקואליציוני, כלומר לשרים בלבד וללא סגני שרים.

כעת נותרו לנתניהו שתי אופציות: הראשונה, לעמוד בהסכם ולאשר את קצבאות הילדים כבר מ-2015, כי זאת יש לומר אחרי הכרעה של מועצג"ת אין דרך חזרה. השניה, לצרף את המחנה הציוני ובכך להשיג רוב לתמיכה בתקציב גם בלי 4 החכים של אגודת ישראל.

גפני, בהוראת מרן הגראי"ל שטיינמן, לא מתכוון להסיר מועמדותו למינוי דיינים והחל היום בסדרת צעדי אופוזיציה, בעיקר נוכח שני צעדי הקואליציה שהכריעה לצד ליצמן ונגד גפני – באי העלאת החוק הנורבגי להצבעה ובתמיכה באייכלר.

גפני גם זועם על כך שליצמן מקבל עדיפות על פניו ומתכוון לדרוש צירופו לכל הפורומים בהם מתקבלות החלטות הקשורות לניהול הקואליציה.



0 תגובות